
이 작품은 사이먼 후지와라의
후 더 베어 캐릭터는 성별, 인종, 성 정체성, 심지어 명확한 디자인도 없다. 정체성이 없어 오직 이미지로 존재하는 캐릭터는 ‘자신’을 찾기 위해 온라인 이미지의 세계에 존재하는 수많은 정보를 마구잡이로 사용한다. 주체와 상징, 생명체와 사물 사이를 오가며 정체성에 대한 불안감과 시각문화의 수행성 사이의 관계를 탐구하는 장치다. 작가는 후 더 베어가 존재하는 만화 세계의 환원적 논리를 통해 복잡한 주제를 분석하고 자본주의 시각문화의 지배적 영향력을 폭로한다.
Installed in the shape of a question mark, the set of 8 collages from Simon Fujiwara's Who the Bær project, focuses on the movies and celebrity culture. The shape of Fujiwara’s unique cartoon character in the form of a denim wearing bear with a golden heart and an uncontrollably long tongue, is superimposed on some of the represented figures.
Fujiwara’s existential cartoon character has no gender, race, sexuality or even a clear design. Without an identity, Who exists only as an image, a status that allows them the freedom to roam a world of online images, appropriating characters, identities, aesthetics and guises in a greedy search for a ‘self’. The small drawings and collages, in particular, represent the figure's exploration of contemporary social media. Through Who the Bær, Fujiwara explores complex topics using the reductive logic of the cartoon universe to expose the normalizing power of the capitalist image culture we inhabit.
Courtesy of the artist and Esther Schipper, Berlin/Paris/Seoul